Obchodní podmínky
- Základní ustanovení
- Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) jsou vydané dle § 1751 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“).
Prodávající:
Marina Jandová, IČ: 17658756
sídlo: Záboří 40, 373 84 Záboří, Česká republika
DIČ: (je-li přiděleno)
zapsaná v živnostenském rejstříku, nezapsaná v obchodním rejstříku
kontaktní údaje: e-mail info@pipaatelier.cz, tel. +420 724 367 833, web www.pipaatelier.cz
(dále jen „prodávající“)
- Tyto obchodní podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti prodávajícího a fyzické osoby, která uzavírá kupní smlouvu mimo svoji podnikatelskou činnost jako spotřebitel, nebo v rámci své podnikatelské činnosti jako podnikatel (dále jen „kupující“) prostřednictvím webového rozhraní umístěného na webové stránce www.pipaatelier.cz (dále jen „internetový obchod“).
- Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními těchto obchodních podmínek.
- Kupní smlouva i obchodní podmínky se uzavírají v českém jazyce.
- Informace o zboží a cenách
- Informace o zboží, včetně uvedení cen jednotlivého zboží a jeho hlavních vlastností, jsou uvedeny u každé položky v katalogu internetového obchodu. Ceny zboží jsou uvedeny včetně DPH (je-li účtována), všech souvisejících poplatků a případných nákladů na vrácení zboží, pokud zboží ze své povahy nelze vrátit obvyklou poštovní cestou. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány v internetovém obchodě. Toto nevylučuje uzavření kupní smlouvy za individuálně sjednaných podmínek.
- Veškerá prezentace zboží v katalogu internetového obchodu má informativní charakter a prodávající není povinenuzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží.
- V internetovém obchodě jsou zveřejněny informace o nákladech na balení a dodání. Uvedené informace platí pro doručování v rámci České republiky, není-li výslovně uvedeno jinak.
- Případné slevy z kupní ceny nelze navzájem kombinovat, nedohodne-li se prodávající s kupujícím jinak.
III. Objednávka a uzavření kupní smlouvy
- Náklady vzniklé kupujícímu při použití prostředků komunikace na dálku (internetové připojení, telefon apod.) hradí kupující; tyto náklady se neliší od základní sazby.
- Kupující provádí objednávku těmito způsoby:
- prostřednictvím zákaznického účtu (po registraci),
- vyplněním objednávkového formuláře bez registrace.
- Při zadávání objednávky si kupující volí zejména zboží, množství, způsob platby a způsob doručení.
- Před odesláním objednávky je kupujícímu umožněno údaje zkontrolovat a měnit. Objednávku odešle kliknutím na tlačítko „Objednat s povinností platby“. Údaje v objednávce považuje prodávající za správné. Podmínkou platnosti objednávky je vyplnění povinných údajů a potvrzení seznámení s těmito obchodními podmínkami.
- Neprodleně po obdržení objednávky zašle prodávající kupujícímu automatické potvrzení o přijetí na e-mailovou adresu uvedenou v objednávce. Toto potvrzení není uzavřením kupní smlouvy. Kupní smlouva je uzavřena až přijetím objednávky prodávajícím (samostatným e-mailem o přijetí/expedici).
- Není-li některý požadavek z objednávky splnitelný, zašle prodávající na e-mail kupujícího pozměněnou nabídku. Ta se považuje za nový návrh kupní smlouvy a smlouva je uzavřena potvrzením kupujícího na e-mail prodávajícího.
- Všechny přijaté objednávky jsou závazné. Kupující může zrušit objednávku do okamžiku doručení oznámení o přijetí objednávky prodávajícím; a to telefonicky či e-mailem na kontakty prodávajícího.
- Došlo-li ke zjevné technické chybě při uvedení ceny v internetovém obchodě či v objednacím procesu, není prodávající povinen dodat zboží za zjevně chybnou cenu, ani pokud bylo zasláno automatické potvrzení. Prodávající o chybě bezodkladně informuje a zašle pozměněnou nabídku; smlouva je pak uzavřena jejím potvrzením kupujícím.
- Zákaznický účet
- Registrací v internetovém obchodě může kupující přistupovat do zákaznického účtu a z něj objednávat. Objednávat lze i bez registrace.
- Kupující je povinen uvádět při registraci i při objednávání pravdivé a správné údaje a v případě změny je aktualizovat. Prodávající údaje považuje za správné.
- Přístup k účtu je chráněn uživatelským jménem a heslem; kupující je povinen zachovávat mlčenlivost. Prodávající nenese odpovědnost za zneužití třetí osobou.
- Kupující nesmí umožnit využívání účtu třetím osobám.
- Prodávající může účet zrušit, zejména pokud je dlouhodobě nevyužíván nebo dojde k porušení povinností ze smlouvy či těchto podmínek.
- Kupující bere na vědomí, že účet nemusí být dostupný nepřetržitě (údržba HW/SW prodávajícího či třetích osob).
- Platební podmínky a dodání zboží
- Kupní cenu a případné náklady spojené s dodáním lze uhradit zejména:
- bezhotovostně převodem na účet prodávajícího (platební údaje v potvrzení objednávky),
- platební kartou online (např. přes Shoptet Pay; případně Apple Pay/Google Pay, je-li v košíku k dispozici),
- dobírkou (je-li v košíku nabízena),
- hotově/kartou při osobním odběru (je-li v košíku nabízena).
- Spolu s kupní cenou hradí kupující i náklady na balení a dodání dle zvoleného způsobu. Pokud není uvedeno jinak, rozumí se kupní cenou i tyto náklady.
- Při platbě v hotovosti/dobírkou je cena splatná při převzetí. Při bezhotovostní platbě je cena splatná do 5 dnů od uzavření smlouvy (není-li v košíku stanoveno jinak).
- Při platbě přes platební bránu postupuje kupující dle pokynů poskytovatele.
- U bezhotovostní platby je závazek uhradit cenu splněn připsáním částky na účet prodávajícího.
- Prodávající nepožaduje zálohu ani obdobnou platbu; úhrada před odesláním zboží není zálohou.
- (zrušeno) — ustanovení o evidenci tržeb se nepoužije.
- Zboží je dodáno:
- na adresu určenou kupujícím v objednávce,
- prostřednictvím výdejního místa (dle volby kupujícího),
- osobním odběrem (je-li nabízen).
- Volba způsobu dodání se provádí v košíku.
- Náklady na dodání dle zvoleného způsobu jsou uvedeny v objednávce i v jejím potvrzení. Je-li doprava sjednána na zvláštní požadavek kupujícího, nese kupující rizika a dodatečné náklady s tím spojené.
- Je-li prodávající povinen dodat zboží na místo určené kupujícím, je kupující povinen zboží převzít. Je-li nutné doručovat opakovaně či jinak z důvodů na straně kupujícího, hradí kupující dodatečné náklady.
- Při převzetí od přepravce je kupující povinen zkontrolovat obal a případné závady neprodleně oznámit přepravci; v případě porušení obalu svědčícím o neoprávněném vniknutí není kupující povinen zásilku převzít.
- Prodávající vystaví kupujícímu daňový doklad – fakturu a zašle ji na e-mail kupujícího, případně ji přiloží k zásilce.
- Vlastnické právo ke zboží nabývá kupující zaplacením celé kupní ceny včetně nákladů na dodání, nejdříve však převzetím zboží. Nebezpečí škody přechází převzetím, resp. okamžikem, kdy měl kupující povinnost převzít a neučinil tak.
- Odstoupení od smlouvy
- Kupující – spotřebitel, který uzavřel smlouvu na dálku, má právo od smlouvy odstoupit bez udání důvodu.
- Lhůta pro odstoupení činí 14 dnů:
- ode dne převzetí zboží,
- ode dne převzetí poslední dodávky, je-li předmětem několik druhů či částí,
- ode dne převzetí první dodávky, je-li předmětem pravidelná dodávka.
- Kupující nemůže mimo jiné odstoupit od smlouvy v případech uvedených v § 1837 občanského zákoníku, zejména u:
- služeb poskytnutých s předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty,
- zboží/služeb s cenou závislou na výkyvech finančního trhu,
- dodání alkoholických nápojů po 30 dnech s cenou závislou na trhu,
- zboží upraveného na přání či pro osobu kupujícího,
- zboží podléhajícího rychlé zkáze nebo po dodání neoddělitelně smíseného,
- zboží v uzavřeném obalu vyňatém z obalu z hygienických důvodů,
- zvukových/obrazových nahrávek či software s porušeným původním obalem,
- novin, periodik nebo časopisů,
- digitálního obsahu nedodaného na hmotném nosiči, byl-li dodán s předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty a s poučením o ztrátě práva na odstoupení.
- Pro dodržení lhůty je nutné odeslat oznámení o odstoupení ve lhůtě.
- Kupující může využít vzorový formulář prodávajícího. Odstoupení zašle na e-mail či doručovací adresu uvedenou v těchto podmínkách. Prodávající bezodkladně potvrdí přijetí.
- Kupující je povinen vrátit zboží do 14 dnů od odstoupení. Náklady spojené s navrácením nese kupující, i v případě, kdy zboží nelze vrátit obvyklou poštovní cestou.
- Prodávající vrátí všechny přijaté peněžní prostředky včetně nákladů na dodání bezodkladně, nejpozději do 14 dnůod odstoupení, stejným způsobem, ledaže se dohodnou jinak a kupujícímu nevzniknou další náklady.
- Zvolil-li kupující jiný než nejlevnější způsob dodání, vrátí prodávající náklady na dodání pouze do výše nejlevnější nabízené varianty.
- Prodávající není povinen vrátit peněžní prostředky dříve, než mu kupující zboží předá nebo prokáže, že je odeslal.
- Zboží musí být vráceno nepoškozené, neopotřebené a neznečištěné, ideálně v původním obalu. Nárok na náhradu snížení hodnoty/škody může prodávající započíst proti vracené ceně.
- Prodávající je oprávněn odstoupit v případě vyprodání zásob, nedostupnosti zboží, či přerušení výroby/dovozu. Kupujícího bezodkladně informuje a do 14 dnů vrátí všechny přijaté peněžní prostředky stejným (nebo dohodnutým) způsobem.
VII. Práva z vadného plnění
- Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady; zejména že:
- má ujednané či obvyklé vlastnosti dle popisu,
- hodí se k uváděnému či obvyklému účelu,
- odpovídá jakostí/provedením vzorku (byl-li sjednán),
- je v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti,
- vyhovuje požadavkům právních předpisů.
- Projeví-li se vada do 1 roku od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí (neprokáže-li se opak). Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží, ve lhůtě 24 měsíců od převzetí. To se nepoužije u zboží prodaného za nižší cenu pro konkrétní vadu, u obvyklého opotřebení, u použitého zboží v rozsahu odpovídajícím předchozímu užití, nebo vyplývá-li to z povahy zboží.
- V případě vady může kupující uplatnit reklamaci a požadovat:
- výměnu za nové zboží,
- opravu zboží,
- přiměřenou slevu z ceny,
- odstoupení od smlouvy (za podmínek zákona).
- Kupující má právo odstoupit zejména pokud jde o podstatnou vadu, pro opakovaný výskyt vady po opravě, nebo při větším počtu vad.
- Prodávající přijímá reklamace v kterékoli provozovně, kde je to možné, případně v sídle/místě podnikání, a vydá písemné potvrzení o uplatnění i o způsobu vyřízení.
- Prodávající (nebo pověřená osoba) rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do 3 pracovních dnů; do této lhůty se nezapočítává doba potřebná k odbornému posouzení. Reklamace včetně odstranění vady bude vyřízena bezodkladně, nejpozději do 30 dnů od uplatnění, pokud se strany nedohodnou na delší lhůtě; marné uplynutí se považuje za podstatné porušení smlouvy. Za okamžik uplatnění se považuje doručení projevu vůle kupujícího prodávajícímu.
- O výsledku reklamace prodávající kupujícího písemně informuje.
- Právo z vadného plnění nenáleží, věděl-li kupující před převzetím o vadě, nebo ji sám způsobil.
- Je-li reklamace oprávněná, má kupující právo na náhradu účelně vynaložených nákladů (lze uplatnit do 1 měsíce po uplynutí záruční doby).
- Volbu způsobu vyřízení reklamace má kupující v mezích zákona.
- Další práva a povinnosti se řídí § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
- Podrobnosti může upravovat reklamační řád prodávajícího.
VIII. Doručování
- Smluvní strany si mohou písemnou korespondenci doručovat prostřednictvím elektronické pošty.
- Kupující doručuje prodávajícímu na e-mail uvedený v těchto podmínkách; prodávající doručuje kupujícímu na e-mail uvedený v jeho účtu nebo v objednávce.
- Mimosoudní řešení sporů
- K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů je příslušná Česká obchodní inspekce, Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, https://adr.coi.cz/cs. Platformu ODR na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr lze využít při řešení sporů z kupní smlouvy.
- Evropské spotřebitelské centrum ČR, Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, http://www.evropskyspotrebitel.czje kontaktním místem dle Nařízení (EU) č. 524/2013.
- Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí příslušný živnostenský úřad. ČOI vykonává dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
- Závěrečná ustanovení
- Veškerá ujednání mezi prodávajícím a kupujícím se řídí právem České republiky. Obsahuje-li vztah mezinárodní prvek, uplatní se právo ČR; tím nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných předpisů.
- Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
- Všechna práva k webu prodávajícího (rozvržení, fotografie, texty, značky, loga atd.) náleží prodávajícímu. Je zakázáno kopírovat, upravovat či jinak užívat bez souhlasu prodávajícího.
- Prodávající nenese odpovědnost za chyby způsobené zásahy třetích osob do internetového obchodu nebo jeho užitím v rozporu s určením. Kupující nesmí používat postupy negativně ovlivňující provoz, ani neoprávněně zasahovat či užívat software a další součásti internetového obchodu.
- Kupující tímto přebírá nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
- Kupní smlouva včetně těchto podmínek je prodávajícím archivována elektronicky a není veřejně přístupná.
- Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat; tím nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění.
- Přílohou těchto obchodních podmínek je vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy.
Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dnem 1.11.2025.
