Obchodní podmínky

  1. Základní ustanovení
  1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) jsou vydané dle § 1751 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“).

Prodávající:
Marina Jandová, IČ: 17658756
sídlo: Záboří 40, 373 84 Záboří, Česká republika
DIČ: (je-li přiděleno)
zapsaná v živnostenském rejstříku, nezapsaná v obchodním rejstříku
kontaktní údaje: e-mail info@pipaatelier.cz, tel. +420 724 367 833, web www.pipaatelier.cz
(dále jen „prodávající“)

  1. Tyto obchodní podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti prodávajícího a fyzické osoby, která uzavírá kupní smlouvu mimo svoji podnikatelskou činnost jako spotřebitel, nebo v rámci své podnikatelské činnosti jako podnikatel (dále jen „kupující“) prostřednictvím webového rozhraní umístěného na webové stránce www.pipaatelier.cz (dále jen „internetový obchod“).
  2. Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními těchto obchodních podmínek.
  3. Kupní smlouva i obchodní podmínky se uzavírají v českém jazyce.
  1. Informace o zboží a cenách
  1. Informace o zboží, včetně uvedení cen jednotlivého zboží a jeho hlavních vlastností, jsou uvedeny u každé položky v katalogu internetového obchodu. Ceny zboží jsou uvedeny včetně DPH (je-li účtována), všech souvisejících poplatků a případných nákladů na vrácení zboží, pokud zboží ze své povahy nelze vrátit obvyklou poštovní cestou. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány v internetovém obchodě. Toto nevylučuje uzavření kupní smlouvy za individuálně sjednaných podmínek.
  2. Veškerá prezentace zboží v katalogu internetového obchodu má informativní charakter a prodávající není povinenuzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží.
  3. V internetovém obchodě jsou zveřejněny informace o nákladech na balení a dodání. Uvedené informace platí pro doručování v rámci České republiky, není-li výslovně uvedeno jinak.
  4. Případné slevy z kupní ceny nelze navzájem kombinovat, nedohodne-li se prodávající s kupujícím jinak.

III. Objednávka a uzavření kupní smlouvy

  1. Náklady vzniklé kupujícímu při použití prostředků komunikace na dálku (internetové připojení, telefon apod.) hradí kupující; tyto náklady se neliší od základní sazby.
  2. Kupující provádí objednávku těmito způsoby:
  • prostřednictvím zákaznického účtu (po registraci),
  • vyplněním objednávkového formuláře bez registrace.
  1. Při zadávání objednávky si kupující volí zejména zbožímnožstvízpůsob platby a způsob doručení.
  2. Před odesláním objednávky je kupujícímu umožněno údaje zkontrolovat a měnit. Objednávku odešle kliknutím na tlačítko „Objednat s povinností platby“. Údaje v objednávce považuje prodávající za správné. Podmínkou platnosti objednávky je vyplnění povinných údajů a potvrzení seznámení s těmito obchodními podmínkami.
  3. Neprodleně po obdržení objednávky zašle prodávající kupujícímu automatické potvrzení o přijetí na e-mailovou adresu uvedenou v objednávce. Toto potvrzení není uzavřením kupní smlouvy. Kupní smlouva je uzavřena až přijetím objednávky prodávajícím (samostatným e-mailem o přijetí/expedici).
  4. Není-li některý požadavek z objednávky splnitelný, zašle prodávající na e-mail kupujícího pozměněnou nabídku. Ta se považuje za nový návrh kupní smlouvy a smlouva je uzavřena potvrzením kupujícího na e-mail prodávajícího.
  5. Všechny přijaté objednávky jsou závazné. Kupující může zrušit objednávku do okamžiku doručení oznámení o přijetí objednávky prodávajícím; a to telefonicky či e-mailem na kontakty prodávajícího.
  6. Došlo-li ke zjevné technické chybě při uvedení ceny v internetovém obchodě či v objednacím procesu, není prodávající povinen dodat zboží za zjevně chybnou cenu, ani pokud bylo zasláno automatické potvrzení. Prodávající o chybě bezodkladně informuje a zašle pozměněnou nabídku; smlouva je pak uzavřena jejím potvrzením kupujícím.
  1. Zákaznický účet
  1. Registrací v internetovém obchodě může kupující přistupovat do zákaznického účtu a z něj objednávat. Objednávat lze i bez registrace.
  2. Kupující je povinen uvádět při registraci i při objednávání pravdivé a správné údaje a v případě změny je aktualizovat. Prodávající údaje považuje za správné.
  3. Přístup k účtu je chráněn uživatelským jménem a heslem; kupující je povinen zachovávat mlčenlivost. Prodávající nenese odpovědnost za zneužití třetí osobou.
  4. Kupující nesmí umožnit využívání účtu třetím osobám.
  5. Prodávající může účet zrušit, zejména pokud je dlouhodobě nevyužíván nebo dojde k porušení povinností ze smlouvy či těchto podmínek.
  6. Kupující bere na vědomí, že účet nemusí být dostupný nepřetržitě (údržba HW/SW prodávajícího či třetích osob).
  1. Platební podmínky a dodání zboží
  1. Kupní cenu a případné náklady spojené s dodáním lze uhradit zejména:
  • bezhotovostně převodem na účet prodávajícího (platební údaje v potvrzení objednávky),
  • platební kartou online (např. přes Shoptet Pay; případně Apple Pay/Google Pay, je-li v košíku k dispozici),
  • dobírkou (je-li v košíku nabízena),
  • hotově/kartou při osobním odběru (je-li v košíku nabízena).
  1. Spolu s kupní cenou hradí kupující i náklady na balení a dodání dle zvoleného způsobu. Pokud není uvedeno jinak, rozumí se kupní cenou i tyto náklady.
  2. Při platbě v hotovosti/dobírkou je cena splatná při převzetí. Při bezhotovostní platbě je cena splatná do 5 dnů od uzavření smlouvy (není-li v košíku stanoveno jinak).
  3. Při platbě přes platební bránu postupuje kupující dle pokynů poskytovatele.
  4. U bezhotovostní platby je závazek uhradit cenu splněn připsáním částky na účet prodávajícího.
  5. Prodávající nepožaduje zálohu ani obdobnou platbu; úhrada před odesláním zboží není zálohou.
  6. (zrušeno) — ustanovení o evidenci tržeb se nepoužije.
  7. Zboží je dodáno:
  • na adresu určenou kupujícím v objednávce,
  • prostřednictvím výdejního místa (dle volby kupujícího),
  • osobním odběrem (je-li nabízen).
  1. Volba způsobu dodání se provádí v košíku.
  2. Náklady na dodání dle zvoleného způsobu jsou uvedeny v objednávce i v jejím potvrzení. Je-li doprava sjednána na zvláštní požadavek kupujícího, nese kupující rizika a dodatečné náklady s tím spojené.
  3. Je-li prodávající povinen dodat zboží na místo určené kupujícím, je kupující povinen zboží převzít. Je-li nutné doručovat opakovaně či jinak z důvodů na straně kupujícího, hradí kupující dodatečné náklady.
  4. Při převzetí od přepravce je kupující povinen zkontrolovat obal a případné závady neprodleně oznámit přepravci; v případě porušení obalu svědčícím o neoprávněném vniknutí není kupující povinen zásilku převzít.
  5. Prodávající vystaví kupujícímu daňový doklad – fakturu a zašle ji na e-mail kupujícího, případně ji přiloží k zásilce.
  6. Vlastnické právo ke zboží nabývá kupující zaplacením celé kupní ceny včetně nákladů na dodání, nejdříve však převzetím zboží. Nebezpečí škody přechází převzetím, resp. okamžikem, kdy měl kupující povinnost převzít a neučinil tak.
  1. Odstoupení od smlouvy
  1. Kupující – spotřebitel, který uzavřel smlouvu na dálku, má právo od smlouvy odstoupit bez udání důvodu.
  2. Lhůta pro odstoupení činí 14 dnů:
  • ode dne převzetí zboží,
  • ode dne převzetí poslední dodávky, je-li předmětem několik druhů či částí,
  • ode dne převzetí první dodávky, je-li předmětem pravidelná dodávka.
  1. Kupující nemůže mimo jiné odstoupit od smlouvy v případech uvedených v § 1837 občanského zákoníku, zejména u:
  • služeb poskytnutých s předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty,
  • zboží/služeb s cenou závislou na výkyvech finančního trhu,
  • dodání alkoholických nápojů po 30 dnech s cenou závislou na trhu,
  • zboží upraveného na přání či pro osobu kupujícího,
  • zboží podléhajícího rychlé zkáze nebo po dodání neoddělitelně smíseného,
  • zboží v uzavřeném obalu vyňatém z obalu z hygienických důvodů,
  • zvukových/obrazových nahrávek či software s porušeným původním obalem,
  • novin, periodik nebo časopisů,
  • digitálního obsahu nedodaného na hmotném nosiči, byl-li dodán s předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty a s poučením o ztrátě práva na odstoupení.
  1. Pro dodržení lhůty je nutné odeslat oznámení o odstoupení ve lhůtě.
  2. Kupující může využít vzorový formulář prodávajícího. Odstoupení zašle na e-mail či doručovací adresu uvedenou v těchto podmínkách. Prodávající bezodkladně potvrdí přijetí.
  3. Kupující je povinen vrátit zboží do 14 dnů od odstoupení. Náklady spojené s navrácením nese kupující, i v případě, kdy zboží nelze vrátit obvyklou poštovní cestou.
  4. Prodávající vrátí všechny přijaté peněžní prostředky včetně nákladů na dodání bezodkladně, nejpozději do 14 dnůod odstoupení, stejným způsobem, ledaže se dohodnou jinak a kupujícímu nevzniknou další náklady.
  5. Zvolil-li kupující jiný než nejlevnější způsob dodání, vrátí prodávající náklady na dodání pouze do výše nejlevnější nabízené varianty.
  6. Prodávající není povinen vrátit peněžní prostředky dříve, než mu kupující zboží předá nebo prokáže, že je odeslal.
  7. Zboží musí být vráceno nepoškozené, neopotřebené a neznečištěné, ideálně v původním obalu. Nárok na náhradu snížení hodnoty/škody může prodávající započíst proti vracené ceně.
  8. Prodávající je oprávněn odstoupit v případě vyprodání zásob, nedostupnosti zboží, či přerušení výroby/dovozu. Kupujícího bezodkladně informuje a do 14 dnů vrátí všechny přijaté peněžní prostředky stejným (nebo dohodnutým) způsobem.

VII. Práva z vadného plnění

  1. Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady; zejména že:
  • má ujednané či obvyklé vlastnosti dle popisu,
  • hodí se k uváděnému či obvyklému účelu,
  • odpovídá jakostí/provedením vzorku (byl-li sjednán),
  • je v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti,
  • vyhovuje požadavkům právních předpisů.
  1. Projeví-li se vada do 1 roku od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí (neprokáže-li se opak). Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží, ve lhůtě 24 měsíců od převzetí. To se nepoužije u zboží prodaného za nižší cenu pro konkrétní vadu, u obvyklého opotřebení, u použitého zboží v rozsahu odpovídajícím předchozímu užití, nebo vyplývá-li to z povahy zboží.
  2. V případě vady může kupující uplatnit reklamaci a požadovat:
  • výměnu za nové zboží,
  • opravu zboží,
  • přiměřenou slevu z ceny,
  • odstoupení od smlouvy (za podmínek zákona).
  1. Kupující má právo odstoupit zejména pokud jde o podstatnou vadu, pro opakovaný výskyt vady po opravě, nebo při větším počtu vad.
  2. Prodávající přijímá reklamace v kterékoli provozovně, kde je to možné, případně v sídle/místě podnikání, a vydá písemné potvrzení o uplatnění i o způsobu vyřízení.
  3. Prodávající (nebo pověřená osoba) rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do 3 pracovních dnů; do této lhůty se nezapočítává doba potřebná k odbornému posouzení. Reklamace včetně odstranění vady bude vyřízena bezodkladně, nejpozději do 30 dnů od uplatnění, pokud se strany nedohodnou na delší lhůtě; marné uplynutí se považuje za podstatné porušení smlouvy. Za okamžik uplatnění se považuje doručení projevu vůle kupujícího prodávajícímu.
  4. O výsledku reklamace prodávající kupujícího písemně informuje.
  5. Právo z vadného plnění nenáleží, věděl-li kupující před převzetím o vadě, nebo ji sám způsobil.
  6. Je-li reklamace oprávněná, má kupující právo na náhradu účelně vynaložených nákladů (lze uplatnit do 1 měsíce po uplynutí záruční doby).
  7. Volbu způsobu vyřízení reklamace má kupující v mezích zákona.
  8. Další práva a povinnosti se řídí § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
  9. Podrobnosti může upravovat reklamační řád prodávajícího.

VIII. Doručování

  1. Smluvní strany si mohou písemnou korespondenci doručovat prostřednictvím elektronické pošty.
  2. Kupující doručuje prodávajícímu na e-mail uvedený v těchto podmínkách; prodávající doručuje kupujícímu na e-mail uvedený v jeho účtu nebo v objednávce.
  1. Mimosoudní řešení sporů
  1. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů je příslušná Česká obchodní inspekce, Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, https://adr.coi.cz/cs. Platformu ODR na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr lze využít při řešení sporů z kupní smlouvy.
  2. Evropské spotřebitelské centrum ČR, Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, http://www.evropskyspotrebitel.czje kontaktním místem dle Nařízení (EU) č. 524/2013.
  3. Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí příslušný živnostenský úřad. ČOI vykonává dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
  1. Závěrečná ustanovení
  1. Veškerá ujednání mezi prodávajícím a kupujícím se řídí právem České republiky. Obsahuje-li vztah mezinárodní prvek, uplatní se právo ČR; tím nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných předpisů.
  2. Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
  3. Všechna práva k webu prodávajícího (rozvržení, fotografie, texty, značky, loga atd.) náleží prodávajícímu. Je zakázáno kopírovat, upravovat či jinak užívat bez souhlasu prodávajícího.
  4. Prodávající nenese odpovědnost za chyby způsobené zásahy třetích osob do internetového obchodu nebo jeho užitím v rozporu s určením. Kupující nesmí používat postupy negativně ovlivňující provoz, ani neoprávněně zasahovat či užívat software a další součásti internetového obchodu.
  5. Kupující tímto přebírá nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
  6. Kupní smlouva včetně těchto podmínek je prodávajícím archivována elektronicky a není veřejně přístupná.
  7. Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat; tím nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění.
  8. Přílohou těchto obchodních podmínek je vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy.

Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dnem 1.11.2025.